Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Thursday, January 12, 2017

Frank van der Linde klaagt over machtsmisbruik


(foto: Maarten Brante)

Frank van der Linde gaat inspreken bij de Amsterdamse Gemeenteraad. Wat zou hij te zeggen hebben? Kijkende op de agenda van 12 januari 2017, zien we het thema "Samenwerking Amsterdam-Tel Aviv " staan. Abusievelijk nemen we aan, dat Frank van der Linde over dit belangrijke thema zal willen inspreken.

Bij het opnoemen van de agenda, tijdens de zitting, blijkt echter, dat Frank van der Linde zal inspreken over het thema "Algemene Burgervragen". We zijn benieuwd.

13: 45 Frank van der Linde komt aan het woord als inspreker. "Ik heb eigenlijk niet meer zoveel te zeggen, maar ik zou jullie eigenlijk alleen een vraag willen  stellen. Zijn jullie van plan het machtsmisbruik van Burgemeester van der Laan aan te pakken? Ik heb jullie alle stukken toegestuurd en jullie weten waar het over gaat. Daarom de vraag of jullie van plan zijn er iets mee te doen. "

De voorzitter van de gemeenteraad merkt op dat het eigenlijk niet de bedoeling is dat er een gesprek zal plaats vinden. Maar ze wil wel aan de raad vragen of er iemand is die een vraag aan Frank van der Linde wil stellen. Groot Wassink, fractievoorzitter van Groenlinks, wil dat wel. "Ik  zoek even naar woorden, want we kennen elkaar. Je moet het niet zo doen. Als je dit soort zware beschuldigingen uit, dan moet er wel bewijs zijn. Dit is te weinig concreet en niet prettig. Ik wil hier wel binnenkort over doorpraten met Frank van der Linde.

Frank van der Linde neemt weer het woord. "Ik heb alles al geprobeerd. Dit is mijn laatste poging om gerechtigheid te krijgen".

Groot Wassink: "We gaan binnenkort een kop koffie drinken. Zo kunnen we namelijk niet met elkaar omgaan."

De voorzitter vraagt of er nog  andere vragen aan  Frank van der Linde zijn en dat is niet het geval. Af door de achterdeur.

3 comments:

Likoed Nederland said...

Coup de grace?

aadezign said...

HUh? hij was toch gestopt? Hoorde ik woensdag nog op de radio...

Jan said...

Wat ik hier zie is een labiele persoon die berooft is van zijn innerlijke zelfstandigheid en hunkert naar erkenning in de hiƫrarchie van de linkse beweging, maar door de club van Anja Meulenbelt bewust wordt genegeerd en daarmee steeds verder afglijd in absurd gedrag. Het is een vorm van psychologisch-sociologische beinvloeding waarmee de indruk word gewekt, dat hij pas bij hen hoort als hij bereid is een daad te stellen. Dit is vergelijkbaar met de wijze waarop Volkert van der Graaf door zijn linkse vrienden met de consensus van de gevestigde politieke en academische elite werd aangezet tot het vermoorden van Pim Fortuyn.