Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Saturday, August 01, 2009

Blauw Oog

Door Keesjemaduraatje
Intussen is mijn linkeroog geheel blauw geworden. Mijn vrouw dacht al dat ik met iemand gevochten had, wat vreemd is, want dat doe ik normaal nooit. Maar er is iets geheel anders gebeurd. Ik kwam dus in die linkse boekhandel OH21 en het eerste boek dat ik zag, was een boek van Cajo Brendel, de vader van de geachte islam-criticus en tevens criticus van links Nederland, Carel Brendel. Zoals ik gisteren al schreef, kocht ik daar in die Logo1 boekhandel het tijdschrift Konkret, dat intussen interessante artikelen over de link tussen oprukkende islam en Duitse buitenlandse politiek publiceert. Daarna kocht ik dat boek over het Nieuwe Antisemitisme in Europa, dat zoals we weten niet alleen door de antiglobaliseringsbeweging, maar ook door de invloed van olieproducerende landen ontstaat en wordt bevorderd. Maar dat geheel terzijde.

Mijn pech was, dat het boek over antisemitisme behoorlijk gebonden is en een harde kaft heeft. Ik loop dus naar buiten en steek de straat over. Daar ga ik een cafe in en bestel een broodje kaas en een Cafe au Lait. Enfin. Ik loop op een gegeven moment naar boven om naar het toilet te gaan en struikel daarbij over mijn sandalen. Ik knal op die trap en de punt van het hardgekafte boek recht in mijn oog. Of dat een straf van God is, daar zullen we wel nooit achter komen.   

   

5 comments:

philippine said...

Beste Keesjemaduraatje, ik herlas zonet een artikel van jouw hand http://keesjemaduraatje.web-log.nl/keesjemaduraatje/2007/07/antideutsche_an.html . Ik citeer het maar even, want het sluit prachtig aan bij je berichten over Berlijn.

christinA eijkhout said...

"Of dat een straf van God is, daar zullen we wel nooit achter komen. "

Nee, of je gelooft in sprookjes natuurlijk.

wiesje de lange said...

Mijn reactie geldt vooral de titel van dat boek. Nieuw antisemitisme? De term veronderstelt een oud en een nieuw soort Jodenhaat hetgeen mij totaal niet logisch lijkt. Antisemitisme, de haat tegen de Jood, gaat samen met een haat tegen wat de Jood de mensheid voorhoudt, de Schepper en Zijn status in onze wereld. Hij, die Schepper regeert, hij is de Heer der wereld. Weg Jood, weg Heer, zo redeneert de antisemiet. Zonder Heer mogen we allemaal doen waar we zin in hebben, alles zal dan kunnen. Antisemitisme is er sedert de eerste Jood op aarde, bij tijden bestaat het latent, het vlamt op wanneer een heerser het sein geeft dat het weer mag. De Joodse Terugkeer naar Zion maakte dat volk minder kwetsbaar, de reactie van het antisemitisme daarop? Constant trachten de Staat Israel afbreuk te doen. Dit is geen "nieuw" antisemitisme, het is louter een eigentijdse mutatie.

keesjemaduraatje said...

@Wiesje: ik ga over dat boek nog meer schrijven en dan zal ik de titel ook doorgeven.
Waarschijnlijk wordt met nieuw antisemitisme bedoeld dat de regeringen en buiten-parlementarische bewegingen zich door islamitische dictaturen laten beinvloeden en een anti-Israel politiek voeren.

Ellen ten Bruggencate said...

Sandalig!