Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Friday, July 31, 2009

Beetje Kort

Door Keesjemaduraatje
Ik geef meteen toe dat het vorige bericht erg kort was, maar ik geef de geachte web-log-lezer ter overweging dat een kort bericht in ieder geval beter is dan geen bericht. Aan de andere kant kunnen jullie niet van mij verwachten dat ik na 5 dagen heen en weer fietsen door Berlijn, een uitvoerige analyse van de situatie en sociale componenten kan geven. Ik ben wel een grote ouwehoer, maar ook weer niet overmoedig.

Intussen zit ik bij mijn schoonzusje in een Kreuzberger bovenwoning driehoog achter en heb berekend dat ik intussen 5 keer zonder mijn vrouw en 4 keer met haar samen, hier in Berlijn ben geweest. Daarvan drie keer voor de val van de Muur, inclusief bezoek aan het communistische Oost-Berlijn.

In mijn linkse krakerstijd bezocht ik dan ook altijd de anarchistische boekhandel in de Oranienstrasse en vandaag was mijn vrouw er niet bij, dus ik dacht, kom, we kijken hoe het daar gaat. Ja, prima natuurlijk. weliswaar verkochten ze niet mijn favoriete tijdschrift Bahamas, want dat vinden ze te "rechts" (is namelijk pro-Israel), maar verder zijn ze er alleen maar op vooruit gegaan.

Ik kocht een boek over de geschiedenis van het islamitische antisemitisme in Duitsland en daar ga ik jullie later iets over vertellen. Intussen heb ik wel een hoofdstuk gelezen waaruit blijkt dat de Groene Minister van Buitenlandse Zaken Joschka Fischer consequent Yasser Arafat heeft gesteund en de Hamas niet heeft bestreden. Dat wist ik nog niet. En waarvan acte. Voor jullie documentatie.

Daarna de grootste Duitse Synagoge in de Oranienburgerstrasse van buiten bekeken en dan in de Friedrichstrasse een heel erg groot Boekwarenhuis bezocht, alwaar ik de volgende boeken kocht:
"Unter Linke", over een man die zijn hele leven links is geweest en links is opgevoed, maar nu ziet dat alles mislukt is en zich afvraagt waarom linkse projecten mislukken en toch het idealisme en de goede bedoelingen van de linkse intellectuelen niet ter discussie gesteld wordt. De vraag stellen, is hem beantwoorden, als je het mij vraagt.

"Feuchtgebiete", over een vrouw die vrijmoedig over haar aambeien, sexleven en haar kut vertelt. Je moet toch wat.

Mijn vrouw wil morgen een STASI-gevangenis bezoeken, maar ik denk dat ik gewoon in een park ga zitten en lezen over de door islamisme veroorzaakte antisemitische politiek in Duitsland en ook over die kut natuurlijk. Tot dan.

7 comments:

pazz said...

Mag er nog gekraakt worden in Duitsland?

philippine said...

Beste Keesjemaduraatje, heel veel goed weer toegewenst in Berlijn, zodat je lekker de hele dag buiten kan gaan zitten lezen en ons naderhand kan berichten over Joshka Fischer en consorten.

keesjemaduraatje said...

kraken is natuurlijk verboden in Berlijn, zoals het hoort. De punks die in 1983 nog om een Mark bedelden op de Skalitzerstrasse staan nu op dezelfde hoek van de straat met tandeloze monden en een bier in de hand "Grosse Töne zu Spucken" (grote mond).
De supermarkt die in het kader van de grote autonomendemo "Tu Wass" geplunderd en in brand gestoken is, is nu een moskee. Een beter voorbeeld voor voorbijgaande radikaliteit en toenemende islamisering is niet denkbaar.

Steady Freddy said...

@keesje bedoel je die supermarkt op de hoek bij dat plein in centrum Kreutzberg? Die op de 1 mei viering geplunderd is een paar jaar geleden? Want die was afgelopen 1 mei nog gewoon dicht gespijkerd...

Anonymous said...

@Steady: zo snel zullen ze die moskee toch niet gebouwd hebben? Misschien is het een ander gebouw.

philippine said...

Geplaatst door Philippine.

Anonymous said...

Beste Keesjemaduraatje, hier een foto van Kunsthaus Tacheles:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Berlin_Kunsthaus_Tacheles.jpg

'Tacheles reden', puntjes op de i zetten, duidelijke taal, scherp stellen enz. De schrijver van het boek 'Unter Linken' wordt geprezen als iemand die eindelijk Tacheles redet.