Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Saturday, June 06, 2009

The Day after the day after

Door Keesjemaduraatje
Het is nog steeds leuk. Lachen gewoon. Die gezichten van Ferry Mingelen, Clairy Polak en Hanneke Hanneke_groentemanGroenteman. Onbetaalbaar.

Vanochtend, zoals altijd op zaterdagochtend, broodjes en de Volkskrant gehaald bij de lokale supermarkt. Achter de kassa's zaten een jongen en een meisje.
"Hij heeft gewoon in veel dingen wel gelijk"
-"Dat wel ja"
"Ik sta er wel achter"
-"Hij heeft wel gelijk, maar in veel dingen draaft hij wel door.."
"Ja, hij is wel radikaal, maar ik vind veel dingen gewoon wel goed"

Volgens mij is dat de mening van veel PVV stemmers. Ze vinden dat het gewoon gezegd moet kunnen worden. Maar zelf hebben ze helemaal geen moeite met Turken en Marokkanen samen te werken. Daarom kunnen ze zo'n gesprek maar af en toe voeren. Als er toevallig even geen Turkse meisjes achter de kassa's zitten.

Je moet ook bedenken dat die supermarkt, waar mijn zoon ook werkt, al minstens twee keer gewelddadig is overvallen. De vorige keer is er zelfs bij geschoten. Ik hoef jou als ervaren reaguurder waarschijnlijk niet te vertellen welke etnische achtergrond de overvallers hadden.

1 comment:

Ge said...

Zijn de overvallers opgepakt?