Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Thursday, July 24, 2008

Yes, we can !!

Door Keesjemaduraatje

Heb je dat gezien? Barack Obama gaat alle problemen oplossen.

CO2-uitstoot, smelten van de ijskappen, papaverteelt in Afghanistan, Somalia, racisme, Irak, Afghanistan, Sudan, Midden-Oosten, nucleaire dreiging vanuit Iran, terrorisme. Noem het allemaal maar op. Het is tenminste een doel. De toespraak was niet slecht. Ik zei zelfs tegen mijn vrouw: "Hij heeft charisma"
Mijn vrouw is voor McCain, omdat die zo oud is, dat hij maar één periode kan regeren. Daarna heeft haar favoriet Hillary Clinton weer een kans.
Ik ben voor McCain, omdat die duidelijker is over Irak en een duidelijke stellingname tegen terrorisme heeft.

Nu komt Obama met een ijzersterke "move" door in Berlijn over vrijheid te gaan praten en daarmee indirect de bedreiging en het conflict van de Koude Oorlog verbindt met het huidige conflict: de nucleaire bedreiging vanuit Iran.

Het enige probleem dat ik nog met Obama heb, is dat hij met iedereen wil gaan praten. Volgens mij is dat gevaarlijk. De leider van de dictatuur Iran vertrouwd zijn eigen inwoners niet eens. Daarmee laat hij zien dat hij zelf niet te vertrouwen is. Democratische leiders van de VS hebben al verschillende keren laten zien dat ze niet begrijpen wat een dictatuur is. Dat zal zeker problemen geven.

Maar verder wil ik niet teveel zeiken. Het was een mooie speech van Obama.

2 comments:

James said...

Even afgezien van de inhoud van zijn Berlijn-speech; zonder autocue bakt Barack Obama er helemaal niets van. De gladde nitwit begint dan wat te stamelen en uit dan allerlei Dan Quayle-achtige blunders. Als één politicus totaal overschat wordt, dan is het wel Obama.

philippine said...

Bericht op CNN: 'Europe is wowed bij Obama'. Ik weet van niks.