Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Thursday, July 24, 2008

Licht getinte huidskleur

Door Keesjemaduraatje
De buren zijn 25 jaar getrouwd. De kinderen organiseren een verrassingsfeestje voor hun ouders, dat plaats zal vinden bij kennissen iets verder op in de buurt. Wij lopen rond 20.00 uur via een omweg, zodat het een verrassing blijft, naar het betreffende huis en dan zien we het buurmeisje op straat staan. Het huilen staat haar nader dan het lachen. Wat is er gebeurd?

Scooter Ze heeft haar scooter even op het stuurslot voor het huis gezet en is naar binnen gelopen. Ze kijkt vanuit de woonkamer naar buiten en ziet twee jongens aan haar scooter rommelen. Ze loopt naar buiten en ziet ze nog net met haar scooter wegrijden. Scooter weg. Mijn vrouw, die graag naar Opsporing Verzocht kijkt, vraagt nog aan het buurmeisje: "Waren het jongens met een licht getinte huidskleur?". De vraag stellen is hem beantwoorden.

Ja shit, dan komt het toch wel weer erg dichtbij. We weten dat Eindhoven de meest criminele stad van het land is en dat dit soort dingen gebeuren. Maar in onze buurt en op klaarlichte dag gewoon een scooter voor een huis wegkapen, terwijl de eigenares toekijkt. We vragen ons af waar dit nu weer naartoe moet.

1 comment:

Lancelot said...

Waar dit naar toe gaat ?
Naar onze fysieke, culturele en genetische vernietiging.
En waarom ? Omdat wij als nederlandse mannen falen. Wat ik in dit verhaal mis:
Waar zijn de vaders ? Waar zijn de broers ? Waar zijn de zonen ? Waar zijn de buurmannen ? Waar was Kees ?

Het draait allemaal om het vermogen en bereidheid tot fysiek geweld.

In alle culturen is dat een doorslaggevende faktor in het overleven. Dat is van alle tijden, en alle culturen.

Wat hebben wij nederlandse knoeperds dan voor bijzonders, dat het anders zou zijn ?

Begrijp me goed, Kees. Ik wil jouw forum niet in diskrediet brengen. Noch ben ik een provocateur. Maar ik heb twintig jaar geleden al gezien, dat het allemaal draait om fysiek geweld.

Het heeft geen enkele zin om je af te vragen waar dit allemaal toe leidt.

Er moet handelend opgetreden worden.
Dat doe ik ook dagelijks, en ik wou dat meer nederlandse mannen dat deden.

Zoals je al begrijpt heb ik al een strafblad voor geweldpleging, maar ik draag dat als een lauwerkrans.

In mijn straat komen geen zich misdragende lichtgetinten.