Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Friday, May 16, 2008

Throw me to the Lesbians

Door Keesjemaduraatje
Anja Meulenbelt heeft veel moed. Een paar dagen geleden was ze nog een paar dagen op de Gaza-strook en nu gaat ze alweer op reis. Ze gaat een Homofestival in Turkije bezoeken. "March Against Homophobia" heet dat. Ze hebben wel steeds iets met fobie. Dat komt door de psychologisering van de samenleving. Heb je iets tegen homo's, dan ben je homofoob, het je iets tegen spinnen, dan ben je arachnofoob en als je iets tegen de islam hebt, dan ben je opeens islamofoob. Zoek maar uit en pak maar in.

Lesbians Ook een leuke plaats. Ankara, Turkije. Daar zou je tegelijkerijd iets tegen homofobie en islamofobie kunnen doen. Anja op haar eigen weblog over het festival:

"Ik hou me in, want ik moet nog een lijst klussen doen, en opnieuw mijn koffertje pakken want ik ga op weg naar Ankara, waar ik zal spreken op een grootscheeps Gay Festival, ik mag een prijs uitreiken in de Woman to Woman Story Competition and zal deelnemen aan de March Against Homophobia.
Now for something completely different.

Laptop gaat niet mee. Of ik daar het internet tot mijn beschikking heb weet ik niet, dus dat merken jullie vanzelf. Als je een paar dagen niets hoort ben ik opgegeten: dip me in chocolate and throw me to the lesbians.
Dat was dan een mooi einde. "

Daarna maakt een bezoeker een opmerking over het feit dat ze altijd in het engels een samenvatting geeft voor de mensen in Gaza en dan schrijft ze dit:

  1. Haha is die ene engelse zin de samenvatting voor de lezers in Gaza??

    Reactie door ina — donderdag 15 mei 2008 @ 11.00

  2. Nou ik hoor aan de andere kant nu een licht verbijsterde stilte. Wat doet onze lieve vriendin nou weer. Moet ze nou echt naar die Turkse ho..ho..ho.. eh dinges, als ze ons toch heeft?

    Reactie door Anja — donderdag 15 mei 2008 @ 11.12

Met andere woorden: ze heeft toch wel moeite haar activiteiten voor een homofestival aan de Gazanen te verkopen.

No comments: