Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Monday, April 24, 2006

Moedige Vrouw

ze is weer op de Gazastrook, maar ze heeft nog niet mijn weblog gelezen. Toch is de geachte afgevaardigde voor de SP in de Eerste Kamer der Staten Generaal een hele moedige vrouw. Op de Gazastrook durft ze eindelijk de waarheid te spreken. Een journaliste vroeg haar waarom Europa niet met Hamas wilde praten en toen zei ze: "Ik zeg dat ik wel snap waarom Hamas als terroristische organisatie wordt gezien, want dat waren ze toch ook, tenslotte. En ik ben ook tegen aanslagen op burgers. Maar dat doet Israel toch ook, die doodt ook burgers, valt ze uit haar rol van interviewster. Dat betekent toch niet dat het goed is als jij dat ook doet, zeg ik. Als je buren stelen heb jij dan een excuus?"

Chapeau

No comments: