Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Thursday, March 09, 2006

LET verantwoordelijk

Sinds gisteren is bekend wie de vermoedelijke opdrachtgever is voor de twee bomaanslagen van afgelopen dinsdag. Het is de L-E-T, Kashkar -e -Taiba , een pro-Pakistaanse afscheidingsbeweging, actief in Kashmir. Eén van de leiders van deze beweging "Doctor Death" alias Mohammed Saleem Salar, is gisteren doodgeschoten in Lucknow. Deze terrorist was ook betrokken bij aanslagen in New Delhi, vorig jaar.

De diktatuur gaat door met het exporteren van haat-ideologien naar het grootste democratische land in Azië, India. Intussen zie ik geen wegblokkades meer als ik naar het werk rijd en verder wraakacties zijn tot nu toe uitgebleven.

Het regent nu in Mumbai en dat is ook wel weer eens een verademing. Morgen is de laatste dag en ik vind het ook wel welletjes intussen. Als je er Europees uitziet kan je geen stap buiten de deur zetten zonder aangesproken, aangebedeld of opgelicht te worden. Alle prijzen worden meteen verdubbeld zodra je ziet dat je uit het buitenland komt. Zelfs als er op de kaart een lager bedrag staat, komen er opeens allerlei luxe-belastingen bij. In het hotel wordt er wel steeds heel beleefd gegroet met twee handen gevouwen en volgens mij is dit een grote show en kunnen de hotelmedewerkers er zelfs ook hartelijk over lachen. De Europeaan als wandelende portemonnee, dat is zeg maar het motto. Ik he besloten in dit hotel niets meer uit te geven. Ik haal nu steeds s 'avonds een pizza bij de Pizzahut en eet die in mijn hotelkamer op. Niks integratie. Een uurtje internet kost in het hotel 10 Euri en dat is ook weer oplichterij. Maar goed ik moet niet zeuren.

Intussen gaat het op het werk heel goed. De service is in de afgelopen weken zelfs verbeterd. Nu moeten we er nog een netwerkverbinding bij fabriceren en daarvoor hebben we nog twee dagen. Ik ben benieuwd of het nog gaat lukken. Ik heb de afgelopen dagen een programmeercursus in de taal Lotusscript gegeven en dat werd in ieder geval enthousiast begroet. Dus wie weet kunnen we binnenkort een paar geautomatiseerde taken verwachten.

No comments: