Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Friday, November 04, 2005

D-Day op Omaha Beach

door KeesjeMaduraatje

Als je zo als ik bij een IT firma werkt en je bent de hele dag lekker bezig met de meest uitéénlopende computerthema's, dan worden er vaak vergelijkingen met het échte leven gemaakt. De IT-producten en de marketing ervan worden vaak met auto's vergeleken. Opmerkingen van "als je een mercedes koopt zeg je ook niet dat het duur is. Het is wáárdevol". Of als het over de performance van IT systemen gaat: dan wordt er gezegd: "als de klant alleen maar geld heeft voor een Eendje, dan moet ie niet zeuren dat een Porsche harder rijdt". Ook een leuke is, dat je zegt : "een bestuurder van een auto hoeft ook niet te weten wat er onder de motorkap zit".

Maar nu heb ik toch weer een vergelijking gehoord die zeer origineel is en goed weergeeft hoe wij moeten vechten om nog een beetje ons brood te verdienen. Een manager kwam in de pauze op de vergelijking van "D-Day".

Hij zei: "Als ik op het strand van Omaha Beach sta en ik wil naar voren lopen, dan wordt ik beschoten. Maar als ik wil terugtrekken, dan krijg ik van mijn eigen mensen een pak slaag.
Daarna werd nog gememoreerd dat op D-Day, aan de Duitse kant, vooral jonge soldaten zijn omgekomen, omdat die door gebrek aan gevechtservaring "de granaten niet hoorden aankomen" en zo werd het toch nog een heel gezellige lunch.

1 comment:

jb said...

Ohama moet Omaha zijn ;) :o :o