Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Wednesday, August 24, 2005

Egypte gaat grens Gazastrook bewaken

Jetzt gehts los
door KeesjeMaduraatje

Na de terugtrekking van kolonisten uit de Gazastrook, gaan
Egyptische grenstroepen de grens naar Egypte bewaken. De Israeliers trekken zich geheel terug.

Dus de wapensmokkel kan nu weer lekker op gang komen en de Intifada doorgezet worden. Het is me nog steeds niet geheel duidelijk wat deze hele terugtrekking nu gaat opleveren.

2 comments:

Steady Freddy said...

Het ontruimen van de bezette gebieden, in dit geval Gaza, levert gebieden op die niet meer worden bezet door een vreemd en vijandig leger. Wie weet als ze dat nou met alle gebeiden deden zou die intifada eindelijk eens stoppen...
Maar dat staat niet op Sharon zijn lijstje ben ik bang

keesjemaduraatje said...

ja, we gaan het afwachten. Wat mij betreft zou het goed zijn als de middenklasse evan de Palestijnen en de middenklasse van de Israelis nu eens mij elkaar gaan zitten en zeggen: laten we samen eens iets moois opbouwen en de wapens neerleggen. Of is dat nu weer te utopisch van mij gedacht?